Self-service kiosken: een stijgende trend
Uit een recente studie van het toonaangevende platform PYMNTS.com blijkt dat 95% van de Amerikaanse consumenten al eens selfservice gebruikte, 82% het afgelopen jaar nog.
Als je weet dat retailers hun omzet met 1% kunnen doen stijgen per 7 seconden dat de wachttijd voor een klant vermindert én dat customer experience steeds belangrijker wordt, begrijp je dat iedereen op zoek is naar de beste manier om tablets en andere digitale technologieën in de eigen onderneming te integreren.
Voor elke omgeving bestaat de juiste oplossing. Maar wat werkt er nu voor úw onderneming? Laten we eens beginnen met het overlopen van de verschillende soorten selfservice.
Vraag uw offerte aan
Deel hier uw gegevens en we maken samen met u een vrijblijvend project, op maat van uw zaak!
Contacteer ons
BESTEL- EN BETAALZUILEN IN FASTFOODRESTAURANTS:
Maar liefst 41% van de Amerikaanse fastfoodrestaurants gebruikt nu al zuilen waarmee klanten op een eenvoudige manier hun bestelling kunnen ingeven en afrekenen. Je ontvangt een bestelnummer en als je bestelling klaar is pik je die op aan de toonbank. Simpel.
McDonald’s wil elk kwartaal duizend extra filialen hiermee uitrusten.
BETAALOPTIE ‘SCAN AND GO’ IN SUPERMARKTEN:
Met deze technologie doen klanten net wat de term zegt: ze scannen hun boodschappen tijdens het shoppen, vullen hun winkelkar of mandje, betalen en stappen de winkel uit.
Deze technologie wordt gesmaakt door Europese consumenten van supermarkten en hypermarkten, en is bijgevolg aan een sterke opmars bezig.
BETAALZUILEN IN DE DETAILHANDEL:
Betaalzuilen die helpen om veilig en snel te betalen kunnen diefstal in de kiem smoren, omdat er minder geld in de winkel aanwezig moet zijn. Zo gebruiken heel wat detailhandelaars al een tablet met een betaalterminal in plaats van een traditionele kassa.
Maar zuilen hebben ook andere functies. Een degelijke en toegankelijke tabletoplossing stelt de klant in staat om informatie over een artikel op te zoeken of de beschikbare voorraad te bekijken. De klant kan soms zelfs het artikel meteen kopen en betalen, waarna het thuis wordt geleverd.
“Onze klanten zien met onze tabletoplossingen het aantal transacties tot wel 35% toenemen.” – Jelle Bastiaansen, pre-sales coördinator Resatec
SELFSERVICEOPTIES VOOR ONDERWEG:
Iedereen kent de automaten voor check-in en check-out in hotels, op luchthavens en bij autoverhuurmaatschappijen. Na een lange vlucht of autorit is het aangenaam om vlot te kunnen inchecken en verder te gaan zonder een wachtrij.
Een eerste troef is dus de klantentevredenheid. Maar bovendien is gebleken dat klanten aan de automaten bijkomende diensten bestellen.
Met elke nieuwe generatie selfservice zien we extra functies die het mogelijk maken om vorige bestellingen op te zoeken en betaalfuncties te optimaliseren.
Tablets zijn een onmisbare tool geworden in de strijd om een omni-channel-kampioen te worden.
Wist je dat?
- 70% van de consumenten verwacht een selfservice-optie als ze een vraag of een klacht hebben over een product of een dienst.
- Een aankoopbeslissing staat al voor meer dan 80% vast vóórdat een klant contact opneemt. Hij zoekt zelf informatie op.
- 27% van de klanten stelt commerciële vragen liefst telefonisch, terwijl 56% selfservice verkiest.
- De exponentiële groei van e-commerce toont aan dat steeds meer mensen het aankoopproces zelf in de hand willen houden.
Hoe past dit nu in uw winkel?
Nu de detailhandel en het betaalsysteem een revolutie doormaken willen handelaars klanten werven op nieuwe en innovatieve manieren. De CT oplossingen zijn hiervoor noodzakelijk.