Doe-het-zelfzaken
Oplossingen voor de doe-het-zelf winkel
Doe-het-zelf-zaken en bouwmarkten zijn zeker niet vrij van winkeldiefstallen. Dieven zijn vooral geïnteresseerd in de duurdere (elektrische) handgereedschappen, maar ook in batterijen, LED verlichting of nog kleinere items.
Beveiliging is dan ook een must.
Vraag uw offerte aan
Deel hier uw gegevens en we maken samen met u een vrijblijvend project, op maat van uw zaak!
Contacteer ons
Diefstalbeveiliging
Een uitdaging in deze DIY-omgeving ligt in het feit dat beveiliging aan de uitgang zeer robuust moet zijn. Er wordt namelijk heel frequent met zwaar geladen karren of met grote aangekochte goederen tegen de poortjes aangestoten.
Daarom hebben we een “Fortus” lijn in ons gamma, uiterst sterke poortjes die er toch elegant uitzien en die voorzien kunnen worden van extra beschermingspaaltjes en stootbanden. Een succesnummer!
Artikelbeveiliging
Na analyse van de diefstalgevoelige artikelen in de doe-het-zelf-zaak stellen wij de juiste tags en stickers voor om een sluitende beveiliging te krijgen.
We voorzien een deactivatie unit in of onder de rolband om zo geruisloos en snel alle met een kleeflabel beveiligde items te deactiveren.
Camerabewaking
Doe-het-zelf-zaken hebben dikwijls een grote en onoverzichtelijke winkeloppervlakte. Daardoor krijgt een dief in bepaalde delen van de winkel te veel tijd om goederen weg te stoppen. Gezien het hierbij ook soms gaat over onbeveiligde artikelen is de plaatsing van een CCTV camerasysteem een goed idee.
Hiermee kunnen de winkelmedewerkers in real time meerdere delen van de zaak in de gaten houden, ook de eventuele openluchtafdelingen. Een CCTV installatie kan namelijk ook weersbestendig uitgevoerd worden.
Indien er toch diefstal wordt vastgesteld, kunnen de opgenomen camerabeelden goed van pas komen om de dief te identificeren. Voor verzekeringsmaatschappijen is dat een belangrijk punt.
Maar eigenlijk begint de doeltreffendheid van een CCTV installatie al voor de opname, gewoon door het feit dat de camera’s duidelijk zichtbaar zijn en worden aangekondigd aan de ingang. De dief denkt dan welk een keer extra na voordat hij toeslaat.
Klantentelling
Doe-het zelf-winkels en bouwcentra blijven in de eerste plaats verkooppunten, maar toch is het voor een retailer steeds belangrijker om niet enkel de omzet te kennen van een bepaald verkooppunt, maar ook het aantal bezoekers in de winkel.
Hoeveel mensen zijn er gemiddeld op dinsdagavond tussen 17u en 18u? Wat betekent dat voor de openingsuren van de winkel? Moet het aantal ingezette medewerkers aangepast worden?
In een volgende stap kan die schat aan informatie gekoppeld worden aan de omzetten in die bepaalde uren/dagen. Met het aantal bezoekers kan o.a. de conversiefactor, de effecten van reclamecampagnes en personeelsplanning bepaald worden.
Klantentelling kan in doe-het-zelf-zaken zowel voorzien worden in de beveiligingspoortjes aan de uitgang, via stand alone klantentellers of via een camera boven de ingang.
Open Display
Heel wat leveranciers van handelsgoederen (we denken bijvoorbeeld aan leveranciers van gereedschap) hebben demofilmpjes waarmee de klanten van de doe-het-zelf-zaak de producten beter kunnen leren kennen. Soms zijn die zelfs interactief en is er een tablet nodig om de klant de echte interactieve ervaring te kunnen bieden.
Voor de beveiliging en vlotte bedienbaarheid van deze tablets hebben wij tal van oplossingen in de “Open Display” lijn.
Maar Open Display is meer: zo kan de retailer kostbare goederen in kastjes bewaren of Stop Locks op haken voorzien die met een unieke, digitale sleutel heel gemakkelijk en veilig te openen en te vergrendelen zijn.