In de regio Utrecht is Vallen Mode al 60 jaar een begrip. Daar begrijpt men als geen ander dat we maar moeilijk tijd kunnen vrijmaken in de drukte van alledag. Daarom zorgt Vallen Mode ervoor dat je bezoek geen klus maar een echte beleving wordt. Met een eigen bar en persoonlijke stylisten word je verrast met inspirerende mode. Wij hadden een gesprek met Fauve Hermans, derde generatie bij Vallen Mode.
Vallen Mode
Combinatie van hobby en fashion
Vallen Mode houdt ervan om onderscheidend te zijn, met een eigen stijl. Tegenwoordig zijn er dan ook tientallen unieke merken aanwezig in de winkel en helpen 11 medewerkers de klanten verder. Om alle afdelingen en mogelijkheden optimaal te benutten werd de 1000m² verkoopoppervlakte verdeeld over 2 panden, vlak naast elkaar.
“Alles is ondertussen sterk veranderd ten opzichte van 60 jaar geleden. Vandaag de dag is ondernemen keihard knokken en kansen grijpen. Het belangrijkste is wel gebleven: de passie en gedrevenheid om het steeds beter te doen, de zaak te verbouwen en innovatief te zijn.” – Fauve Hermans
Vraag uw offerte aan
Deel hier uw gegevens en we maken samen met u een vrijblijvend project, op maat van uw zaak!
Contacteer ons
Naar Amerikaans model voorzag Vallen in een heuse bar waar mensen kunnen genieten van een lekkere Espresso en een plek hebben waar je even rustig kunt zitten.
“Wij werken doelbewust niet met ‘rendement per vierkante meter’. We willen ruimte creëren in de zaak. Dat heeft ook zijn waarde. Het geeft klanten een bepaald gevoel. Dat vinden wij veel belangrijker dan puur financiële cijfers.” – F.H.
In 2017 werd de mannenwinkel volledig vernieuwd en verbouwd. Tijdens de verbouwingen werd de verkoopoppervlakte omwille van praktische omstandigheden gehalveerd. Toch bleef het aanbod ongewijzigd. Dat zegt al wat over de ruime winkels.
Klanten blijven verbazen
Klanten van Vallen Mode zijn bereid om een afstand af te leggen voor kwaliteit en een plezierige winkelervaring. Uit Rotterdam, Utrecht en zelfs Amsterdam, klanten komen overal vandaan. Door hard in te spelen op social media, newsletters en een online webshop wordt voortdurend traffic gegenereerd.
“Eenmaal per maand zijn de winkels zondag geopend. Dat is gewoon een echte familiedag. Gezinnen nemen de tijd om op het gemak even kleren te passen.” – F.H.
Het grote succes triggerde op een bepaald moment de nieuwsgierigheid om het werkelijke aantal bezoekers te kennen. Met de nieuwe 3D Camera Counters wordt de data nu goed gemonitord om ze binnen enkele maanden te kunnen analyseren en evalueren.
“Wat begon uit nieuwsgierigheid is nu een groeiproces geworden. Wat is de invloed van het weer op onze verkoopcijfers? Stroken de cijfers met ons gevoel op de verkoopvloer? De toekomst zal het uitwijzen.” – F.H.
EAS-Resatec voorzag online bezoekerstellers in beide panden. Door de gegevens rechtstreeks in de cloud te plaatsen en te koppelen aan het analytics platform, krijgt Fauve met haar team een directe inkijk in de prestaties van de winkel. Zo is er een duidelijk zicht op het succes van marketingacties en weet je meteen wat de invloed van het weer was op de bezoekersaantallen. Tot slot heeft EAS-Resatec gezorgd voor gedegen artikelbeveiligingssystemen bij alle uitgangen, waarmee de derving beheerst wordt.
Voor meer informatie over onze klantentellers, kan u steeds contact met ons opnemen.